Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Τουρκίας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Τουρκίας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Τουρκίας (JWRC) :  Με μια ματιά…

Πολλά ειπώθηκαν και ακούστηκαν κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά από την διεξαγωγή του Ράλλυ της Ιορδανίας, αναφορικά με τη σειρά εκκίνησης και όσα συνέβησαν με τις τακτικές των δύο εργοστασιακών ομάδων, αλλά μέχρι στιγμής δεν είδαμε κάποια δραστική αλλαγή. Έτσι, οι πρωταγωνιστές του WRC ταξιδεύουν στην Τουρκία με το υπάρχον σύστημα, κάτι που σημαίνει ότι οι τακτικές και οι στρατηγικές θα αποτελέσουν για ακόμα μία φορά το κυρίως πιάτο ενός χωμάτινου αγώνα. Απλά, όλοι ελπίζουμε να διατηρηθεί ένα μέτρο και να μην ξεπεραστούν πάλι τα όρια.

Ο τουρκικός αγώνας, ο οποίος και έχει διεξαχθεί πέντε φορές στο παρελθόν στο καλεντάρι του WRC, επιστρέφει φέτος στο πρόγραμμα του θεσμού, αφού πέρσι είχε μείνει εκτός, ελέω rotation. Οι γείτονες μας, για να διαφοροποιηθούν αποφάσισαν να αλλάξουν την έδρα του αγώνα, μεταφέροντας τον στο Pendik, στην Κωνσταντινούπολη, στην ασιατική πλευρά της πόλης, με τις ειδικές να χαρακτηρίζονται από την υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και τις καλές επιφάνειες. Μάλιστα, θα πραγματοποιηθεί και ασφάλτινη σούπερ ειδική κοντά στον Βόσπορο ποταμό στο Kadikoy. Η διαδρομή, λοιπόν, είναι τελείως καινούργια και οι ειδικές άγνωστες για όλους τους οδηγούς, περιλαμβάνοντας συνολικά 23 δοκιμασίες. Μάλιστα, τη δεύτερη ημέρα ο αγώνας περιλαμβάνει και κομμάτια ασφάλτου συνολικού μήκους 40 χιλιομέτρων, προσδίδοντας έστω και λίγο, μικτό χαρακτήρα στον αγώνα. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι ουσιαστικά πρόκειται για το Fiat Rally, το οποίο τα προηγούμενα χρόνια αποτελέσουμε μέρος του ERC και του IRC. Παλαιότερα, ο αγώνας της Τουρκίας χαρακτηριζόταν από τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες, με την ηλιοφάνεια να αλλάζει σε βροχή μέσα σε λίγα λεπτά, αλλά εμφάνιση ακόμα και ομίχλης! Η μεταφορά του αγώνα, αναμένεται να έχει σαν αποτέλεσμα να αποφευχθούν αυτού του είδους τα φαινόμενα, αν και ο βαρύς χειμώνας έχει προκαλέσει αρκετά προβλήματα στη διαδρομή. Συγκεκριμένα, κάποιες ειδικές μετά από τις έντονες βροχοπτώσεις, έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές, ενώ μέχρι πριν από ένα μήνα κάποια σημεία ήταν απροσπέλαστα. Έτσι, με δεδομένο ότι το τελευταίο διάστημα δεν υπήρχαν πολλές βροχοπτώσεις, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η θερμοκρασία δεν ξεπέρασε τους 15 βαθμούς, οι οργανωτές θεωρούν ότι η σειρά εκκίνησης δεν θα παίξει τόσο σημαντικό ρόλο.

Τώρα, το ποιος θα επικρατήσει είναι μία άλλη και διαφορετική ιστορία. Μετά από τρεις αγώνες, ο Loeb πέρασε στην κορυφή της βαθμολογίας σημειώνοντας δύο διαδοχικές νίκες, διευρύνοντας μάλιστα τη διαφορά του από τον Mikko Hirvonen, εκμεταλλευόμενος το λάθος του Φιλανδού στην Ιορδανία. Ο Γάλλος, έχοντας πλέον σαφώς λιγότερο άγχος είναι το φαβορί για τη νίκη, και πλέον το βάρος πέφτει στον Φιλανδό αντίπαλο του, ο οποίος έχει ήδη χάσει έδαφος. Στη μάχη, όμως, θα είναι τόσο ο Jari Matti Latvala που στην Ιορδανία έδειξε σαφή στοιχεία ανάκαμψης, αλλά και ο Petter Solberg που στους δύο τελευταίους αγώνες έχει τερματίσει στο βάθρο. Ποιος δεν μπορεί, όμως, να μην υπολογίζει τους Dani Sordo και Sebastien Ogier, που σε κάθε εμφάνιση τους μοιάζουν ικανοί για το καλύτερο; Αυτά τα ερωτήματα θα απαντηθούν στις ειδικές διαδρομές της Τουρκίας, και ελπίζουμε όχι στο σέρβις παρκ μέσω ασυρμάτων από τους team managers των ομάδων._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 43
Εργοστασιακές: 9
FIA 2: 2
JWRC: 8

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 1.014,15
Αριθμός ε.δ.: 23
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 358,84
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 13η – 17η Riva 1-2 (27,17 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 9η SSS Istanbul (2,00 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 76,79 χλμ./ώρα Χίρβονεν – Λέχτινεν (Ford Focus WRC ‘08)
Υψηλότερη Μέση Ωριαία: 2004 - 80,88 χλμ./ώρα Λεμπ – Ελενά (Citroen C4 WRC)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 2, Χίρβονεν 1, Γκρένχολμ 1, Σάινθ 1
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 3, Ford 2
Επιφάνεια: Χώμα
Service Park: Ένα, Pendik

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2003 Sainz-Marti (Citroen Xsara WRC – 74,47 χλμ./ώρα)
2004 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 80,88 χλμ./ώρα)
2005 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 79,85 χλμ./ώρα)
2006 Gronholm - Rautiainen (Ford Focus RS WRC ‘06 – 77,43 χλμ./ώρα)
2008 Hirvonen - Lehtinen (Ford Focus RS WRC ‘07 – 76,59 χλμ./ώρα)

TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM
Με έναν αέρα αισιοδοξίας, μετά από τις διαδοχικές επιτυχίες σε Μεξικό και Ιορδανία, η πρώτη ομάδα της Citroen βρίσκεται στην Τουρκία με στόχο την 3η συνεχόμενη νίκη. Αναμφίβολα, στις τάξεις της έχει το όπλο μεγαλύτερου βεληνεκούς, το οποίο δεν είναι άλλο από τον Sebastien Loeb. Ο Γάλλος είναι απαλλαγμένος από το άγχος μετά από τις νίκες σε Μεξικό και Ιορδανία και στοχεύει σε ακόμα μία νίκη, η οποία και θα του επιτρέψει να διευρύνει κι άλλο τη διαφορά του. Βέβαια, το γεγονός ότι κανείς από τους πρωταγωνιστές του θεσμού, όπως φυσικά και ο ίδιος, δεν γνωρίζει τις ειδικές διαδρομές, είναι ένα στοιχείο που κάνει δύσκολο το έργο του. Βλέπετε, δεν είναι μόνο η γνώση του δρόμου, αλλά και το γεγονός ότι μέχρι και τώρα παραμένει άγνωστο κατά πόσο η σειρά εκκίνησης θα επηρεάσει την εξέλιξη του αγώνα. Ο Sordo από την πλευρά του, θα προσπαθήσει για ακόμα έναν αγώνα να υποστηρίξει τον Loeb, αλλά και να προσφέρει σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα της Citroen στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών. Βέβαια, ο Ισπανός πλέον αισθάνεται την απειλή του Sebastien Ogier. Ο νεαρός Γάλλος κλέβει τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του και ο Sordo δεν μπορεί να αισθάνεται ιδιαίτερα άνετα όσο ο Ogier κλέβει τα φώτα της δημοσιότητας.

ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLY TEAM
Στο στρατόπεδο της Ford έχει σημάνει η ώρα της αντεπίθεσης. Ο Mikko Hirvonen και ο Jari Matti Latvala ετοιμάζονται για την τέταρτη φετινή συνάντηση με στόχο να υπερπηδήσουν το εμπόδιο των Citroen. Ο Hirvonen γνωρίζει πολύ καλά, ότι αν θέλει να μείνει στο παιχνίδι του τίτλου, τότε θα πρέπει να επιστρέψει στις επιτυχίες. Ο Φιλανδός θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί την ταχύτητα του στους νέους αγώνες, αφού σε αυτού του είδους τις συναντήσεις έχει πολύ καλή παράδοση. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρσι κέρδισε σε Πολωνία και Αυστραλία, που ήταν τελείως καινούργιοι αγώνες, ενώ στο παρελθόν το ίδιο έχει κάνει σε Ιορδανία και Νορβηγία. Ο Φιλανδός, όμως, δεν έχει περιθώρια λάθους πλέον. Ένα ακόμα θα είναι καταστροφικό και απομένει να δούμε πως θα αντιδράσει με αυτού του είδους το άγχος. Ο Latvala από τη μεριά του, δείχνει ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο φέτος, όντας και δεύτερος στη βαθμολογία των Κατασκευαστών! Στην Ιορδανία, μπορεί να μην κέρδισε, αλλά έδειξε ότι έχει την ταχύτητα να το καταφέρει και όλοι είμαστε περίεργοι να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση του Μalcolm Wilson σε περίπτωση που ο Latvala είναι για τρίτο συνεχόμενο χωμάτινο αγώνα, ταχύτερος από τον πρώτο οδηγό της ομάδας του. Ίσως να είναι και αγώνας ισορροπιών.

STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Στην Stobart κατευθύνονται προς την Τουρκία με το ηθικό ιδιαίτερα ανεβασμένο μετά από την πέμπτη θέση που σημείωσε στην Ιορδανία ο Matthew Wilson. Ο νεαρός Βρετανός κατάφερε να τερματίσει στην 5η θέση της γενικής, το οποίο είναι και το καλύτερο αποτέλεσμα που έχει σημειώσει φέτος στο θεσμό. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μειώσει τη διαφορά της και η Stobart από την CJT στο κυνήγι της 3η2 θέσης στη βαθμολογία των Κατασκευαστών. Και σε αυτόν τον αγώνα, ο στόχος θα είναι ο ίδιος για τον Βρετανό, ο οποίος θέλει να συνεχίσει το σερί των τερματισμών του στους βαθμούς. Κάτι αντίστοιχο επιθυμεί και ο Henning Solberg, ο οποίος θα οδηγήσει το δεύτερο Focus της Stobart, και φυσικά στα χρώματα της Expert, με οδηγό την πολύ καλή του παράδοση στο χώμα, αλλά και στον τουρκικό αγώνα. Βέβαια, αυτό που προβληματίζει τον ίδιο, όπως και όλους φυσικά, είναι ότι πρόκειται για τελείως καινούργιο αγώνα, αλλά σίγουρα αυτό θα βοηθήσει τους ασθενέστερους συνδυασμούς, αφού όλοι ξεκινούν από «λευκό χαρτί» σημειώσεων.

CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Για πολλούς είναι η πιο ενδιαφέρουσα ομάδα του WRC. Ο λόγος φυσικά είναι η παρουσία των Sebastien Ogier και Kimki Raikkonen, ο καθένας για διαφορετικό λόγο, που τον γνωρίζουμε πολύ καλά. Στην Ιορδανία, ο Ogier έπεσε θύμα της τακτικής που ακολούθησε η πρώτη ομάδα της Citroen, αφού θυσιάστηκε ο ίδιος για να βρίσκει καθαρό δρόμο ο Loeb, με αποτέλεσμα να τερματίσει μόλις έκτος. Βέβαια, η Citroen τον αποζημίωσε για την συνεισφορά του στην Ιορδανία, με αποτέλεσμα ο νεαρός Γάλλος να λάβει μέρος στο Ράλλυ της Νέας Ζηλανδίας, το οποίο και δεν περιλαμβανόταν στο αρχικό του πρόγραμμα. Η παρουσία του στην Τουρκία θα έχει ενδιαφέρον, αφού αυτή τη φορά ο νεαρός Γάλλος θα ξεκινήσει χωρίς το βασικό του μειονέκτημα, το οποίο και είναι η γνώση του δρόμου, αφού ο αγώνας θα είναι καινούργιος για όλους. Λέτε να είναι η ώρα της μεγάλης έκπληξης; Δύσκολα. Ο Kimi Raikkonen από την πλευρά του, ετοιμάζεται για να διεκδικήσει μία θέση στους βαθμούς. Ο Φιλανδός πρώην πιλότος της Formula 1, επέλεξε να ακολουθήσει ένα ρυθμό ασφαλείας στην Ιορδανία και δικαιώθηκε, με αποτέλεσμα να κατακτήσει τους πρώτους του βαθμούς στο θεσμό. Οι γρήγορες ειδικές της Τουρκίας, ταιριάζουν καλύτερα στο οδηγικό του στυλ, σύμφωνα και με τον συνοδηγό του, αλλά και πάλι ο στόχος θα είναι η αποκόμιση εμπειριών.

PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Και στους δύο χωμάτινους αγώνες που έχουν πραγματοποιηθεί ως τώρα, ο Petter Solberg έχει δείξει τις πραγματικές του δυνατότητες, καταφέρνοντας να τερματίσει και τις δύο φορές στο βάθρο. Ο Νορβηγός Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, έχει αποδείξει ότι αυτό που του έλειψε τα τελευταία χρόνια δεν ήταν η ταχύτητα, αλλά ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Με τη Citroen C4 WRC στη διάθεση του, καταφέρνει και διακρίνεται, ενώ μόνο λίγοι δεν είναι αυτοί που στοιχηματίζουν ότι μέσα στο 2010 θα καταφέρει ακόμα και να σημειώσει νίκη. Ο Νορβηγός, μετά από την Ιορδανία βρέθηκε στην Τουρκία, όπου και πραγματοποίησε μία σειρά δοκιμών, καταφέρνοντας να βελτιώσει τα προβλήματα πρόσφυσης που αντιμετώπισε στον τρίτο γύρο του θεσμού, με αποτέλεσμα να αισθάνεται αυτή τη στιγμή ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο τιμόνι του αυτοκινήτου. Τι μπορεί να καταφέρει; Αναμφίβολα, θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο και μάλιστα με τα ποσοστά για κατάκτηση μίας θέσης στο βάθρο να είναι υπέρ του.

MUNCHIS FORD WORLD RALLY TEAM
Με τον Federrico Villagra και μόλις ένα αυτοκίνητο θα συμμετάσχει για ακόμα μία φορά η Munchis Ford. Ο Αργεντινός οδηγός, δεν θα αγωνιστεί στην Τουρκία με τον συνοδηγό του Jorge Perez Companc, με τον οποίο συμμετέχουν συνήθως, αφού ο συμπατριώτης του δεν θα μπορέσει να βρεθεί στην Τουρκία λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων. Τη θέση του θα πάρει ο Jose Dias, με τον οποίο και είχαν βρεθεί τελευταία φορά μαζί το 2009 στο δικό μας Ακρόπολις. Ο Villagra θεωρεί ότι θα αισθάνεται περίεργα χωρίς τον συνοδηγό του, αν και με τον Dias έχουν συνεργαστεί με επιτυχία στο παρελθόν. Από εκεί και πέρα, μετά από την 7η θέση στην Ιορδανία, ο Villagra έχει βρει την αυτοπεποίθηση του πίσω από το τιμόνι του Ford Focus RS WRC και για ακόμα μία φορά θα έχει σαν στόχο τον τερματισμό στους βαθμούς. Η λογική λέει ότι θα τα καταφέρει, αν και το έργο του θα γίνει αρκετά δύσκολο, όπως και των περισσοτέρων συμμετεχόντων εξάλλου, σε περίπτωση βροχής. Πάντως, ο ίδιος είναι αισιόδοξος ότι θα μπορέσει να σημειώσει ένα αντίστοιχο, ή ακόμα και καλύτερο αποτέλεσμα από αυτό της Ιορδανίας.

MONSTER WORLD RALLY TEAM
Για τη δεύτερη επίσημη εμφάνιση του στο WRC, ετοιμάζεται ο Ken Block. Ο Αμερικανός σταρ, άφησε πολύ καλές εντυπώσεις στην πρώτη του εμφάνιση στον αγώνα του Μεξικό, και λόγω ατυχίας δεν κατάφερε να συνδυάσει τις εξαιρετικές του επιδόσεις με ένα αντίστοιχο αποτέλεσμα. Ο Block έδειξε ότι διαθέτει την ψυχή να πατάει το γκάζι και απομένει να δούμε αν θα αποκτήσει την απαιτούμενη τακτική για να μην χάνει άσκοπα δευτερόλεπτα. Στην Τουρκία, φυσικά τον ευνοεί και τον ίδιο το γεγονός ότι ο αγώνας θα είναι καινούργιος με όλους, με αποτέλεσμα να ξεκινά και αυτός με την ίδια εμπειρία που θα έχουν οι αντίπαλοι του. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο αγώνας έχει υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, γεγονός που ευνοεί τον Αμερικανό με το εξαιρετικό κοντρόλ, συνηγορούν στο ότι σε αυτόν τον αγώνα ίσως και να μπορέσει να πάει ακόμα καλύτερα από ότι στο Μεξικό. Σημείο κλειδί; Το λάθος, κάτι που φυσιολογικά δεν απέφυγε στην πρώτη του εμφάνιση, και το οποίο θα του στοιχίσει αυτή τη φορά περισσότερο. Βλέπετε, με δεδομένη τη συμμετοχή του στο Πρωτάθλημα και της νέας χρονιάς, αυτό που χρειάζεται ο Block είναι η αποκόμιση εμπειριών και όσο το δυνατόν περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα.

ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ JWRC
Στη Τουρκία, όμως, θα έχουμε και την πρώτη συνάντηση του φετινού Πρωταθλήματος του JWRC. Ο θεσμός που παλιαότερα ανέδειξε οδηγούς όπως ο Dani Sordo, ο P-G Andersson και ο Sebastien Ogier, δείχνει τα τελευταία χρόνια να περνάει μία περίοδο κρίσης, καταφέρνοντας φέτος να συγκεντρώνει δέκα συμμετέχοντες. Οι οκτώ από αυτούς, θα λάβουν μέρος στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς, με τον Aaron Burkart στο τιμόνι του εργοστασιακού Suzuki Swift S1600 της Suzuki Motorsport Europe, να είναι ελέω εμπειρίας το φαβορί για τον τίτλο. Ο Γερμανός οδηγός, συμμετέχει στο θεσμό από το 2006 και φέτος θα είναι η τελευταία του ευκαιρία να κατακτήσει τον τίτλο, αφού από το επόμενο έτος θα έχει ξεπεράσει τα 27, με αποτέλεσμα να μην έχει πλέον δικαίωμα συμμετοχής στο θεσμό. Αντίπαλοι του, θα είναι ο ταλαντούχος Ολλανδός Hans Weijs Jr., ο συμπατριώτης του Kevin Abbring, αλλά και ο ταχύτατος Βέλγος Thierry Neuville. Στην Τουρκία, λοιπόν, θα έχουμε την ευκαιρία για να αποκτήσουμε μία πιο πλήρη εικόνα για τους διεκδικητές του τίτλου στην κατηγορία του JWRC και ποιοι θα είναι αυτοί που θα ξεχωρίσουν.

Επίσημο site αγώνα: www.rallyofturkey.org
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Δείτε αναλυτικά πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία μετά από τον τρίτο γύρο του θεσμού στην Ιορδανία.
Οι νικητές του 2008, Hirvonen- Lehtinen με το Ford Focus RS WRC '08.